Sieci handlowe inwestują w mniejszych miejscowościach
2011-04-06

Giganci handlu spożywczego poszukują nowych rynków. W tym roku kilkaset ich sklepów powstanie w miasteczkach i wsiach - podaje wyborcza.biz.
Według zapowiedzi branży dyskontowej i wielkich sieci tylko w tym roku może przybyć w Polsce około 200 sklepów Tesco, 300 Biedronek, 100 marketów Lidl.
Jak informuje wyborcza.biz, większość obiektów stanie w małych miejscowościach. Dla przykładu - Lidl szuka budynków i terenów już w miasteczkach ośmiotysięcznych, a Biedronka szturmuje nawet wsie - otworzyła sklep w podpoznańskim Skórzewie, kolejny buduje w Płochocinie na Mazowszu.
Także wielkie sieci, jak Tesco czy Carrefour, inwestują w małych miastach. Martwi to drobnych handlowców, którzy muszą liczyć się ze znaczącym spadkiem dochodów.