Orlen wprowadził płatności telefonem na stacjach
2015-07-20

PKN Orlen wprowadził możliwość płatności smartfonem na 1300 stacjach paliw w sieci koncernu. Użytkownik telefonu może zapłacić za paliwo czy zakupy na stacjach Orlen instalując mobilną aplikację banku, w którym posiada środki finansowe.
Obecnie możliwość płatności mobilnej BLIK telefonem komórkowym realizowana jest na ponad 1200 stacjach własnych oraz prawie 100 stacjach franczyzowych Orlen w Polsce. To blisko trzy czwarte wszystkich stacji Orlenu w kraju (1761 placówek na koniec I kwartału br.). Koncern przewiduje możliwość rozszerzenia usługi na kolejne obiekty własne oraz franczyzowe.
Podstawowym mechanizmem identyfikacyjnym w systemie płatności mobilnych Polskiego Standardu Płatności (PSP) są jednorazowe kody, generowane przez system na żądanie banku, na rzecz klienta. Kod autoryzacyjny ważny jest jedynie przez dwie minuty. Po tym czasie klient może wygenerować kolejny kod. Zdaniem twórców systemu płatności BLIK, tego typu forma jest szybka i wyjątkowo bezpieczna.
BLIK jest handlową nazwą usługi wprowadzonej w ramach PSP, czyli inicjatywy powstałej z porozumienia sześciu banków: PKO BP, Alior Bank, Bank Millenium, ING Bank Śląski, Bank Zachodni WBK i mBank. Klienci tych placówek jako pierwsi mogą skorzystać z BLIK jako wspólnego systemu płatności mobilnych, w którym telefon przejmuje rolę karty.