Nowa marka wieprzowiny
2011-03-30

W tym roku niemiecka firma Westfleisch zajmująca się ubojem zwierząt i produkcją wędlin wprowadzi na rynek mięso wieprzowe opatrzone znakiem Dobrostanu Zwierząt. Wieprzowina z tym logo na etykiecie będzie pochodziła od tuczników, które nie zostały poddane kastracji - podaje farmer.pl.
Takie produkty znajdą się na niemieckich półkach sklepowych z początkiem lata. Mięso będzie pochodziło od świń, które nie zostały wykastrowane w trakcie chowu. Nowe logo ma podkreślać utrzymanie najwyższych standardów dobrostanu zwierząt w produkcji trzody chlewnej. Producenci współpracujący z firmą będą otrzymywać dodatkowe premie przy skupie zwierząt z uwagi na udział w programie. Obecnie do projektu Westfleisch przystąpiło 60 rolników, kolejnych 80 producentów jest w gotowości i w każdej chwili może dostosować się do standardów nowej marki wieprzowiny.