Zaprojektowanie tego pudełka na buty trwało aż 3 lata
2010-04-26
Myślicie, ze zaprojektowanie pudelka na buty to prosta sprawa? W końcu wystarczy zapłacić grafikowi, wrzucić obrazek na prostokątny karton i po sprawie. Nie do końca i na pewno nie w tym przypadku. Już niedługo do sklepów trafią ?pudełka nowej generacji?.
Puma i projektant Yves Béhar postawili sobie za cel stworzenie opakowań tak bardzo przyjaznych środowisku jak to tylko możliwe. Przy okazji chcieli jak najbardziej zwiększyć efektywność procesów produkcji, pakowania oraz transportu.
Cel został osiągnięty dzięki całkowitemu odejściu od tradycyjnego postrzegania pudełka na buty. Przez 21 miesięcy projektanci starali się ulepszyć tradycyjne opakowanie i doszli do wniosku, że bez drastycznych zmian niewiele da się zrobić.
Efektem ich dalszych prac jest torebka z umieszczonym wewnątrz składanym pudełkiem. Reklamówka jest wykonana z przetworzonych plastikowych butelek, a sam karton to właściwie tylko składane przegródki, które trzymają się razem dzięki umieszczeniu we wspomnianej siatce.
Plastikowa torebka nie tylko ułatwia transport. Umożliwiła też wykorzystanie nielaminowanego kartonu, który można bardzo łatwo poddać recyklingowi.