Wyszukaj:
Ogłoszeń: 17222
Firm w katalogu: 3554

Reklama

Kontakt

Pomoc

Zaloguj
 
STRONA GŁÓWNA TWOJE KONTO DODAJ OFERTĘ GIEŁDA SUROWCÓW REKLAMA
Budowlane (973)
Drewno (29)
Krawieckie (54)
Metale (9617)
Opakowania (1634)
Paliwa (40)
Poligrafia (44)
Spożywcze (154)
Tworzywa sztuczne (4677)
(55791)
Ładowanie kursów walut
--------- »
--------- »
--------- »
--------- »
Przeliczaj ceny na:
NOTOWANIA
WIADOMOŚCI
TARGI
NOWINKI TECHNICZNE
ZDJĘCIA
WIDEO Z OGŁOSZEŃ
O NAS
REGULAMIN
REKLAMA
KONTAKT
DOWCIPY
FILMIKI
surowce24.com.pl / Informacje / Nowinki techniczne / Mercedes klasy S z poliamidową tylną belką poprzeczną


Mercedes klasy S z poliamidową tylną belką poprzeczną
2015-07-24

Pierwsza na świecie belka poprzeczna tylnej osi zawieszenia wykonana z tworzywa sztucznego została opracowana przez ContiTech Vibration Control i BASF dla Mercedesa klasy S. Element wykonany został z tworzywa konstrukcyjnego o nazwie Ultramid A3WG10 CR, specjalistycznego poliamidu BASF odpowiednio wzmocnionego i zoptymalizowanego pod kątem dużych obciążeń mechanicznych. W porównaniu z poprzednio stosowaną belką z odlewu aluminiowego, poliamidowy komponent ma ciężar mniejszy o 25 proc., lepsze właściwości akustyczne, a także doskonałe właściwości mechaniczne, nawet w wysokich temperaturach. Spełnia także rygorystyczne wymagania testów zderzeniowych.

Nośny element konstrukcyjny z tworzywa sztucznego spełnia wszystkie wymagania w zakresie obciążeń statycznych i dynamicznych, którym podlega belka przekładni: jako centralny element tylnej osi przejmuje ona część momentu obrotowego, który jest przenoszony z silnika do przekładni, oraz część obciążenia mechanizmu różnicowego. Dlatego belka z tworzywa Ultramid stosowana jest we wszystkich pojazdach Mercedes-Benz z napędem na cztery koła, z wyjątkiem pojazdów w wersji AMG.

Aby zastąpić aluminium w tym wymagającym elemencie tworzywo sztuczne musi spełniać wysokie wymagania mechaniczne. Ultramid A3WG10 CR (CR = odporne na zderzenia), który jest w 50 proc. wzmocniony włóknem szklanym, wykazuje optymalną wytrzymałość i sztywność, z niewielką tendencją do tzw. pełzania pod wpływem stałego obciążenia. Ponadto, materiał ten wytrzymuje wysokie momenty zginające. Opracowany komponent wykazuje także dobre właściwości NVH (NVH = hałas, wibracje, szorstkość).

- Nowa belka poprzeczna tylnej osi to kamień milowy, jeśli chodzi o wykorzystanie poliamidów w budowie podwozia - mówi Kai Fruehauf, dyrektor działu ContiTech Vibration Control. - Rozwiązanie to ma potencjał, by ustanowić nowy trend w branży motoryzacyjnej. Aby zastąpić metal tworzywem sztucznym o odpowiednich właściwościach, konieczne jest optymalne wykorzystanie materiału i dostosowanie go do konkretnych obciążeń, co właśnie zademonstrował BASF, opracowując Ultramid do produkcji tylnej belki.

BASF wykorzystał swoje narzędzie symulacyjne Ultrasim we wczesnej fazie rozwoju projektu w celu określenia wymiarów komponentu, optymalizacji jego geometrii i próby przewidzenia, jak będzie on się zachowywał przy produkcji w technologii wtryskowej i w eksploatacji. Symulacja skrajnych obciążeń oraz wartości granicznych pod obciążeniem dynamicznym i bezpieczeństwa zderzeniowego bardzo dobrze odzwierciedla rzeczywiste zachowania komponentu. Firma ContiTech Vibration Control zastosowała rozwiązanie Ultrasim Integrative Simulation, aby zbudować model całego łańcucha produkcyjnego. W ten sposób możliwe było określenie geometrii części na wczesnym etapie projektu i zmniejszenie liczby tworzonych prototypów.



Źródło: www.plastech.pl/wiadomosci/Mercedes-klasy-S-z-poliamidowa-tylna-belka-poprzeczna-9824



Skomentuj na forum
Forum

Nie ma jeszcze żadnej wypowiedzi. Bądź pierwszy!


Nowinki techniczne
(2022-06-07)
(2022-04-14)
(2022-04-14)












Copyright @ 2010 Ekomer. All rights reserved Regulamin | Polityka cookies | Rejestracja | Logowanie
Wykonanie KOTNIS.pl