Wyszukaj:
Ogłoszeń: 17225
Firm w katalogu: 3555

Reklama

Kontakt

Pomoc

Zaloguj
 
STRONA GŁÓWNA TWOJE KONTO DODAJ OFERTĘ GIEŁDA SUROWCÓW REKLAMA
Budowlane (973)
Drewno (29)
Krawieckie (54)
Metale (9617)
Opakowania (1634)
Paliwa (40)
Poligrafia (44)
Spożywcze (154)
Tworzywa sztuczne (4680)
(55810)
Ładowanie kursów walut
--------- »
--------- »
--------- »
--------- »
Przeliczaj ceny na:
NOTOWANIA
WIADOMOŚCI
TARGI
NOWINKI TECHNICZNE
ZDJĘCIA
WIDEO Z OGŁOSZEŃ
O NAS
REGULAMIN
REKLAMA
KONTAKT
DOWCIPY
FILMIKI
surowce24.com.pl / Informacje / Nowinki techniczne / Końcowe testy nowego Unimoga i Econica


Końcowe testy nowego Unimoga i Econica
2013-04-04

1 stycznia 2014 r. wejdzie w życie norma emisji spalin Euro 6. Właśnie dlatego jesienią 2013 zadebiutują kolejne generacje Unimoga jako pojazdu roboczego i terenowego oraz nowy, niskopodłogowy Econic.

Poza najnowszymi silnikami Mercedes-Benz BlueTec 6 modele otrzymają przeprojektowane kabiny oraz rozwiązania ułatwiające prowadzenie i obsługę. Liczne podzespoły - takie jak systemy elektroniczne, elementy zawieszenia, nowe układy napędowe czy elementy sterowania - pochodzą z ciężarówek wielkoseryjnych. Pomijając architekturę kabiny, Econic przeszedł kompletną odnowę.
Obecnie Unimog i Econic poddawane są ostatnim testom przedprodukcyjnym, np. podczas odśnieżania dróg. Po raz kolejny zimowe próby zostały przeprowadzone w Rovaniemi w Finlandii - położonej na kole podbiegunowym stolicy Laponii. Samochody musiały przejść kompleksowe testy w zakresie prowadzenia i charakterystyki jazdy, ale także w kwestii ergonomii oraz komfortu.

Bez względu na to, czy chodzi o odśnieżanie alpejskich dróg, czyszczenie paneli słonecznych w mocnym słońcu Hiszpanii, czy o zróżnicowane prace przy utrzymaniu dróg o dowolnej porze roku, Unimog musi działać niezawodnnie. To samo dotyczy Econica, uniwersalnego pojazdu niskopodłogowego do zadań związanych z usuwaniem odpadów.

Od 3 lat w ramach programu zimowych testów inżynierowie Mercedes-Benz sprawdzali, jak najnowsza generacja pojazdów Special Trucks z jednostkami BlueEfficiency Power radzi sobie w najcięższych warunkach. Temperatury sięgające -30 st. Celsjusza, wielometrowe zaspy śnieżne oraz oblodzone drogi stanowią wyzwanie zarówno dla ludzi, jak i dla maszyn. W ciągu wielu tygodni ekstremalnych prób na trasach ośrodka testowego sprawdzano ich dynamikę i prowadzenie, zwrotność oraz zdolności terenowe. Wszystkie ciężarówki zostały wyposażone w sprzęt badawczy, gromadzący ogromne ilości danych z ponad 300 punktów pomiarowych. Dla przykładu, uzyskano informacje nt. łatwości rozruchu na zimno silników Euro 6 i parametrów układu napędowego przy -25 st. C. W oparciu o te wyniki inżynierowie mogli wprowadzić dodatkowe środki w celu usprawnienia uruchamiania jednostki napędowej w jeszcze niższych temperaturach, m.in. poprzez zastosowanie ogrzewania postojowego do wcześniejszego podgrzania cieczy chłodzącej.

Testom poddano także elementy technologii BlueTec 6, w tym filtr cząstek stałych, który w połączeniu z systemem Mercedes-Benz SCR pozwala na redukcję ilości cząstek stałych do śladowego poziomu. Sprawdzona została również funkcjonalność i szybkość podgrzewania systemu AdBlue w temperaturach poniżej -10 st. oraz jego niezawodność. Głównym celem było jednak utrzymanie - pomimo elementów pozwalających na spełnienie normy Euro 6 - niskiego zużycia paliwa.



Źródło: motoryzacja.wnp.pl/koncowe-testy-nowego-unimoga-i-econica,194397_1_0_0.html



Skomentuj na forum
Forum

hUNzSmzXnLQkpBzT
fGzlJ1 http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
NAWZYiSHvSuMYShXY 2015-05-04 06:42:24


Nowinki techniczne
(2022-06-07)
(2022-04-14)
(2022-04-14)












Copyright @ 2010 Ekomer. All rights reserved Regulamin | Polityka cookies | Rejestracja | Logowanie
Wykonanie KOTNIS.pl