Wyszukaj:
Ogłoszeń: 17222
Firm w katalogu: 3554

Reklama

Kontakt

Pomoc

Zaloguj
 
STRONA GŁÓWNA TWOJE KONTO DODAJ OFERTĘ GIEŁDA SUROWCÓW REKLAMA
Budowlane (973)
Drewno (29)
Krawieckie (54)
Metale (9617)
Opakowania (1634)
Paliwa (40)
Poligrafia (44)
Spożywcze (154)
Tworzywa sztuczne (4677)
(55791)
Ładowanie kursów walut
--------- »
--------- »
--------- »
--------- »
Przeliczaj ceny na:
NOTOWANIA
WIADOMOŚCI
TARGI
NOWINKI TECHNICZNE
ZDJĘCIA
WIDEO Z OGŁOSZEŃ
O NAS
REGULAMIN
REKLAMA
KONTAKT
DOWCIPY
FILMIKI
surowce24.com.pl / Wydarzenia / Wiadomosci / Forum: Komentarze


Komentowanie artukułu

Kampania "Polska Chemia" wzmocni wizerunek branży
2015-12-09

Głównym celem kampanii "Polska Chemia", zainaugurowanej 7 grudnia przez Polską Izbę Przemysłu Chemicznego, jest umocnienie wizerunku branży chemicznej jako sektora dbającego o środowisko, promującego innowacyjność, tworzącego miejsca pracy, respektującego zasady zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego społecznie.

- Tworzymy nowe możliwości umacniania pozycji sektora na arenie krajowej i międzynarodowej - mówi dr Tomasz Zieliński, prezes zarządu PIPCh.

Przemysł chemiczny w Polsce cechuje różnorodność pod względem zakresu działalności: produkowane są m.in. paliwa, tworzywa sztuczne, nawozy mineralne, farby, lakiery, chemikalia podstawowe, ale także aparatura, urządzenia. Branża chemiczna to także szeroki wachlarz powiązanych obszarów, takich jak logistyka, badania i rozwój, współpraca z nauką, budownictwo przemysłowe, realizacja inwestycji. Sektor przetwarza półprodukty i wyroby gotowe, produkuje także chemikalia specjalistyczne i komponenty do materiałów nowoczesnych takich jak kompozyty polimerowe. Przemysł chemiczny jest podstawowym elementem polskiej gospodarki. Odbiorcami produktów sektora są między innymi producenci żywności, motoryzacja, budownictwo, czy elektronika.

- 70 proc. sprzedaży branży chemicznej przeznaczane jest na potrzeby innych działów gospodarki, pozostała część trafia bezpośrednio do konsumentów - mówi Paweł Kwiecień, specjalista ds. komunikacji w PIPCh. - Bez produktów chemicznych inne branże nie mogłyby już funkcjonować i rozwijać się, chemia jest więc dziś podstawą dla postępu i codziennego życia.

Przemysł chemiczny jest często odbierany nieadekwatnie do swojej roli i pozycji, na przykład w kontekście oddziaływania na środowisko.

- Nasze produkty są coraz bardziej innowacyjne, co oznacza na przykład ich coraz mniejszy wpływ na środowisko naturalne - mówi Zieliński. - Polska Chemia od wielu lat inwestuje ogromne środki w unowocześnianie technologii wytwórczych, zmniejszając energochłonność, emisyjność i poprawiając wydajność procesów. Polski przemysł chemiczny potrzebuje spójnego przekazu wizerunkowego, promującego nasze technologie, produkty, uświadamiającego nt. roli chemii w gospodarce, na przykład pokazując znaczenie dla rynku pracy.

Kampania "Polska Chemia" ma również pokazać wyzwania, przed jakimi stoi sektor. Te wyzwania to m.in. regulacje związane z polityką klimatyczną i handlową, czy uzależnienie od dostaw podstawowych surowców.

- Polska Chemia potrzebuje narzędzia wspierającego, jakim będzie zainaugurowana przez nas kampania, przede wszystkim w zakresie wzmocnienia pozycji konkurencyjnej i mechanizmów ochrony rynku oraz wsparcia innowacyjności - konkluduje prezes PIPCh. - To nasze szanse na rozwój i zabezpieczenie przyszłości branży w przeregulowanym i nie zawsze sprzyjającym otoczeniu prawnym i rynkowym.

Źródło: www.plastech.pl/wiadomosci/Kampania-Polska-Chemia-wzmocni-wizerunek-branzy-10155

Napisz komentarz

Tytuł
Treść komentarza
Podpis












Copyright @ 2010 Ekomer. All rights reserved Regulamin | Polityka cookies | Rejestracja | Logowanie
Wykonanie KOTNIS.pl